FAQ2021-01-18T17:10:45+02:00

Veelgestelde vragen

Waar gaan mijn retouren heen?2021-05-06T15:42:02+02:00

Een retourpakket wordt teruggestuurd naar het drop-off point waar het pakket is afgeleverd door de webshop. Daar kan de webshop het dan vervolgens ophalen. Het pakket wordt dus niet retour gebracht naar het adres van je webshop.

Waarom blijft mijn zending hangen, bijvoorbeeld op “bezig met aanmelden”?2021-04-19T11:38:20+02:00

Waarom blijft mijn zending hangen?

Je zending kan om verschillende redenen blijven hangen. Let er goed op dat je bij twee labels voor hetzelfde adres wel twee verschillende referentienummers gebruikt, anders kan onze verzendpartner je label niet verwerken.

Kan ik mijn abonnement wijzigen of annuleren?2021-04-06T14:35:29+02:00

Kan ik mijn abonnement wijzigen of annuleren?

Wat kan ik allemaal met het starter abonnement?2021-04-06T14:32:08+02:00

Wat kan ik allemaal met het starter abonnement?

Op deze pagina kan je een keuze maken voor het soort abonnement dat je wil. In het starter abonnement krijg je de standaarddienst die je van ons gewend bent. Allereerst heb je de beschikking tot goede support van onze klantenservice per email of forum. Ook heb je gemakkelijk toegang tot de community via het forum. Met dit abonnement kan je enkel met 1 medewerker op één account.

Wat kan ik allemaal met het pro abonnement?2021-04-06T14:29:10+02:00

Wat kan ik allemaal met het pro abonnement?

Op deze pagina kan je een keuze maken voor het soort abonnement dat je wil. In het pro abonnement krijg je de dienst die je van ons gewend was, maar heb je net wat meer mogelijkheden en interessante features die jouw webshop kunnen helpen. Allereerst heb je de beschikking tot goede support van onze klantenservice per email, forum en live chat. Ook heb je gemakkelijk toegang tot de community via het forum. Een andere leuke bijkomstigheid is dat je bulkkortingen krijgt waardoor je goedkoper kan verzenden. Hoe de bulkkorting werkt, vind je op deze pagina. Tot slot heb je de mogelijkheid om met drie medewerkers te werken op het account van je webshop!

Waar kan ik zien tot wanneer mijn abonnement loopt?2021-04-06T14:14:23+02:00

Waar kan ik zien tot wanneer mijn abonnement loopt?

Op deze pagina kan je onderaan bij je abonnement zien tot wanneer je abonnement loopt. Daar zie je de verloopdatum zoals weergeven in de rode cirkel op onderstaande afbeelding.

Kan ik medicijnen verzenden via VanavondBezorgd?2021-03-23T11:55:51+02:00

Kan ik medicijnen verzenden via VanavondBezorgd?

Medicijnen kunnen met onze vervoerders verzonden worden. Het verzenden van medicijnen is echter niet mogelijk wanneer er sprake moet zijn van geconditioneerd vervoer.

Is het verplicht om een telefoonnummer in te vullen bij het aanmaken van een zending?2021-04-09T12:27:33+02:00

Is het verplicht om een telefoonnummer in te vullen bij het aanmaken van een zending?

Voor zendingen naar Denemarken, Zweden en Finland is het verplicht om een telefoonnummer op te geven bij het aanmaken van een zending.

Om ervoor te zorgen dat alle zendingen zo soepel mogelijk gaan, gaan we binnenkort voor alle internationale landen het invullen van telefoonnummers verplicht maken. Veel vervoerders maken namelijk gebruik van notificaties over het leveren via sms, met het invullen van een telefoonnummer vergroot je de kans dat je pakketje goed bij je ontvanger aankomt.

Is het mogelijk om als consument via VanavondBezorgd te verzenden?2021-04-09T12:27:54+02:00

Is het mogelijk om als consument via VanavondBezorgd te verzenden?

Het is voor consumenten momenteel helaas nog niet mogelijk om met VanavondBezorgd te verzenden. In de toekomst willen we dit wel mogelijk maken voor consumenten, dus kom zeker later nog een keer bij ons terug!

Wat betekent de status van mijn zending?2021-04-09T12:28:12+02:00

Wat betekent de status van mijn zending?

In dit overzicht zie je achter elke status wat de betekenis van de status van een pakket is:

Wat moet ik doen als mijn internationale verzending beschadigd is aangekomen bij de ontvanger?2021-04-09T12:28:28+02:00

Wat moet ik doen als mijn internationale verzending beschadigd is aangekomen bij de ontvanger?

Stuur binnen 7 dagen na de dag dat je pakket beschadigd aankomt bij de ontvanger de volgende delen naar info@vanavondbezorgd.nl:

  • Foto’s van de inhoud
  • Foto’s van het label van het betreffende pakket
  • De track & trace code
  • De pakbon van het product incl. EAN nummer

Met deze gegevens kunnen wij dan een claim indienen bij onze internationale verzendpartij.

Kan ik mijn pakket verpakken in een zak?2021-04-09T12:28:44+02:00
Kan ik mijn pakket verpakken in een zak?
Verpakken in een zak is wel mogelijk, maar wanneer je daarvoor kiest is het niet verzekerd en wordt er in geval van schade niks vergoed. Dit geldt voor zowel Nederlandse als internationale zendingen. Indien je wel voor een zak als verpakking kiest, moet deze strak om de inhoud zitten en stevig genoeg zijn om te voorkomen dat deze scheurt. Kortom, het pakket moet transportbestendig zijn. Anders zal het pakket niet in behandeling worden genomen.
Kan ik voor internationale zendingen een CSV/Excel-bestand invoeren om meerdere zendingen tegelijk aan te maken?2021-04-09T12:28:58+02:00

Kan ik voor internationale zendingen een CSV/Excel-bestand invoeren om meerdere zendingen tegelijk aan te maken?

Het is momenteel nog niet mogelijk om voor internationale zendingen gebruik te maken van een CSV/Excel-bestand om meerdere zendingen tegelijk aan te maken. Op dit moment zal dit nog manueel ingevoerd moeten worden. We zijn hard bezig om ook voor internationale zendingen het uploaden van een CSV/Excel-bestand mogelijk te maken. Voor nu laat dat nog even op zich wachten.

Kan ik bij jullie ook retourorders of retourzendingen aanvragen?2021-04-09T12:29:13+02:00

Kan ik bij jullie ook retourorders of retourzendingen aanvragen?

Helaas is het nog niet mogelijk om retourorders te doen bij VanavondBezorgd. Het retourproces is nog niet genoeg geautomatiseerd, dus we zijn bang dat dit op dit moment ten koste gaat van onze kwaliteit. We zijn hard bezig om dit in de toekomst wel mogelijk te maken.

Kan ik bevroren- en verspakketten internationaal versturen?2021-04-09T12:29:28+02:00

Kan ik bevroren- en verspakketten internationaal versturen?

Wij hebben van onze internationale verzendpartij te horen gekregen dat de pakketten naar het buitenland helaas geen bevroren- of verspakketten mogen zijn. Dit heeft te maken met extra grote kans op derving of lekken bij het vervoeren tussen verschillende landen. Dit betekent dus dat je internationaal geen verszendingen kunt aanmaken.

Hoe kan ik verf het beste verpakken?2021-04-09T12:29:47+02:00

Hoe kan ik verf het beste verpakken?

Verf kan door Red je Pakketje verstuurd worden. Wel is het fijn als je ons een handje helpt jouw pakketten te onderscheiden door heel duidelijk op de doos aan te geven dat de inhoud kwetsbaar is (lees: meerdere GROTE stickers op zoveel mogelijk zijden van het pakket plakken, met ‘Breekbaar’ erop). Verfblikken of verfproducten zijn kwetsbaar, waardoor het belangrijk is dat het goed verpakt is in beschermende uitrusting. Druppelopvangers, absorberende verpakkingen, voldoende opvulmateriaal en goed gesealde blikken dragen hieraan bij. Het is tevens belangrijk om de doos passend te maken aan de producten. Indien nodig: snij de hoeken van de doos in, zodat de randen naar binnen toe omgevouwen kunnen worden en er zo min mogelijk ruimte overblijft tussen de producten en de verpakking. Elke vorm van schade aan de verf, de verpakking en aan de omgeving is geheel voor eigen risico.

 

Hoe kan ik meerdere zendingen van Bol.com makkelijk bij jullie aanmelden?2021-04-09T12:30:02+02:00

Hoe kan ik meerdere zendingen van Bol.com makkelijk bij jullie aanmelden?

Bij je pagina van Bol.com bij ‘verzendlijst’ kies je de bezorgdienst ‘NEDWRK’. Dan kun je de track & trace nog handmatig invoeren. Download of exporteer het bestand dat je op Bol.com kunt downloaden bij ‘bestellingen’ → ‘openstaand’ en dan de knop ‘download alle bestellingen’ naar een CSV-bestand. Als je bij zendingen in je dashboard van VanavondBezorgd naar ‘nieuwe zendingen’ gaat dan kan je daar het CSV of Excel bestand uploaden. Zo kan je meerdere zendingen van Bol.com makkelijk bij ons aanmelden!

Hoezo krijg ik een rood scherm als ik een pakket scan?2021-04-09T12:30:54+02:00

Hoezo krijg ik een rood scherm als ik een pakket scan?

Als je een pakket scant, kan het zijn dat de scan een rood scherm of ‘niet kunnen scannen’ weergeeft. Geen paniek! Dit kan veroorzaakt worden door twee dingen;

  • De zending heeft niet de juiste status
  • De zending is niet voor vandaag

Dit is niet te checken in de app zelf. De chauffeur scant alle pakketten ook en dit gaat meestal goed. Als een rood scherm toch voorkomt, dan vragen wij of je handmatig wil bijhouden hoeveel pakketten niet konden worden ingescand, foto’s wil maken van labels en deze wekelijks wil sturen naar dop@redjepakketje.nl. Dan zorgen wij dat je er toch een vergoeding voor ontvangt. Ook als het scherm blijft hangen graag foto’s maken van pakketten, de trackingcode noteren en versturen naar genoemd mailadres.

Hoe kan ik wijn- of drankflessen het beste verpakken?2021-04-09T12:31:09+02:00

Hoe kan ik wijn- of drankflessen het beste verpakken?

We weten beiden als geen ander dat flessen erg kwetsbaar zijn. Bij ons kan je drankflessen versturen. We sorteren met de hand en kunnen daarom zorgvuldig met je pakketten omgaan. Wel is het fijn als je ons een handje helpt jouw pakketten te onderscheiden door heel duidelijk op de doos aan te geven dat de inhoud kwetsbaar is (lees: meerdere GROTE stickers op zoveel mogelijk zijden van het pakket plakken, met ‘Breekbaar’ erop). Omdat drankflessen breekbaar zijn is het van groot belang dat je de juiste breekbestendige en transportbestendige verpakkingen gebruikt. Op deze site vind je verpakkingen voor drankflessen die goed zouden kunnen werken. Gebruik voldoende en juist opvulmateriaal (zoals houtwol, papierproppen, beschermende vlokken enz.). Wijnkisten kunnen bijdragen aan de bescherming van de flessen, mits deze goed zijn opgevuld. Tevens is het handig om in je pakket verdelers tussen de wijnflessen te plaatsen. Kapotte flessen of schade aan de flessen vallen geheel onder je eigen risico.

Hoe kan ik mijn adressen makkelijk nog een keer gebruiken voor bijvoorbeeld vaste klanten?2021-04-09T12:31:28+02:00

Hoe kan ik mijn adressen makkelijk nog een keer gebruiken voor bijvoorbeeld vaste klanten?

We zijn bezig met een optie om de adresgegevens automatisch aan te laten te vullen (bij het invoeren van de postcode en huisnummer) en er zal in de toekomst ook een adresboek komen waardoor dit makkelijker en sneller zal gaan bij nieuwe zendingen. Dit laat echter nog eventjes op zich wachten.

Voor nu raden we je aan om je vaste klanten in een Excel-bestand te zetten en deze vervolgens te uploaden bij je zendingen Het format voor een csv/Excel-bestand vind je hier.

Hoe kan ik een drop-off point als standaard DOP instellen?2021-04-09T12:31:41+02:00

Hoe kan ik een drop-off point als standaard DOP instellen?

Via deze pagina op je dashboard kan je bij instellingen onder ‘Drop-off point’ je standaard drop-off point instellen. Als je dit hebt opgeslagen wordt het gekozen drop-off point automatisch ingevuld bij het aanmaken van een nieuwe zending (bij zowel het handmatig aanmaken van een zending als via een excel/.CSV bestand).

Is het mogelijk om BTW/VAT kwijt te schelden / Is it possible to cancel or shift VAT/taxes?2021-04-09T12:34:09+02:00

Is het mogelijk om BTW/VAT kwijt te schelden / Is it possible to cancel or shift VAT/taxes?

Het is momenteel nog niet mogelijk om BTW/VAT kwijt te schelden of te verleggen op VanavondBezorgd. Wel willen we hier in de toekomst mogelijkheid voor creëren.

At the moment it is not possible yet to cancel or shift VAT/taxes at VanavondBezorgd. We do want to create the possibility for this in the future.

Kan ik mijn factuurgegevens aanpassen?2021-04-09T12:34:26+02:00

Kan ik mijn factuurgegevens aanpassen?

De factuurgegevens, zoals die zijn ingevuld bij het aanschaffen van de tokens, kan je per aanschaffing van tokens zelf instellen. De factuurgegevens die je bij een bepaald aantal tokens dus hebt ingevoerd gelden voor die tokens. Als er nieuwe tokens worden aangeschaft met bijgewerkte factuurgegevens dan worden die zendingen wel met de nieuwe factuurgegevens aangemaakt.

Kan ik mijn tokens automatisch aanvullen met een automatische incasso?2021-04-09T12:34:42+02:00

Kan ik mijn tokens automatisch aanvullen met een automatische incasso?

Zendingen betaal je met tokens. Eén token kost €0,795, exclusief btw. Je kan er voor kiezen om de tokens automatisch aan te vullen. Dit kan je doen op je dashboard-pagina bij ‘Tokens’. Hier kan je automatisch tokens aanvullen activeren. Vervolgens kan je instellen wanneer, bij welk aantal tokens, deze opnieuw automatisch aangevuld moeten worden en met hoeveel tokens je dit automatisch kan laten aanvullen.

Wat kost het om een pakketje te versturen?2021-04-09T12:35:02+02:00

Wat kost het om een pakketje te versturen?

De standaard verzendtarieven voor nationale en internationale zendingen zijn te vinden op onze tarieven pagina.

Onze actuele verzendtarieven zijn te vinden in het dashboard. Om in te kunnen loggen heb je een account nodig.

Om een zending aan te kunnen maken heb je tokens nodig. Tokens kun je kopen als je bent ingelogd in het dashboard.

Waarom kan ik geen Bol.com mailadressen (langer dan 40 karakters) opgeven bij mijn internationale pakketten?2021-04-09T12:35:18+02:00

Waarom kan ik geen Bol.com mailadressen (langer dan 40 karakters) opgeven bij mijn internationale pakketten?

Bij het aanmelden van een internationale zending geldt er een limiet van 40 karakters. Helaas zijn bijvoorbeeld versleutelde Bol.com mailadressen nét 41 karakters. We hebben met onze buitenlandse verzendpartner geprobeerd te regelen om deze limiet op te hogen, maar dit is helaas niet mogelijk (omdat veel lokale vervoerders, aan wie zij de pakketten overdragen, ook een limiet hanteren). Daarom zijn we hard bezig met een oplossing, denk aan automatische mailing naar je klanten vanuit VanavondBezorgd.

Voor de korte termijn hebben we het volgende geregeld (dit is dus nog even verre van ideaal, maar wel een beginnetje):

  • Wanneer het mailadres van je ontvanger (in het buitenland) langer is dan 40 karakters, kan je het mailadres geen-reactie@vanavondbezorgd.nl invullen. Je ontvanger ontvangt dan geen tracking code. Je kan er dan zelf voor kiezen om de track & trace code, die vervolgens terug te vinden is in je overzicht met zendingen, alsnog naar je ontvanger te sturen.
  • Wanneer je geen mailadres invult, zal ook automatisch het mailadres geen-reactie@vanavondbezorgd.nl worden ingevuld voor je. Hiervoor geldt hetzelfde als hierboven: Je kan er dan zelf voor kiezen om de track & trace code, die later terug te vinden is in je overzicht met zendingen, alsnog naar je ontvanger te sturen.
  • Wanneer het mailadres van je ontvanger korter is dan 40 karakters, kan je deze gewoon invullen en dan krijgt je ontvanger de T&T toegestuurd.
Probeert de vervoerder in van mijn internationale pakketten het ook bij de buren, wanneer mijn ontvanger niet thuis is?2021-04-09T12:35:28+02:00

Probeert de vervoerder in van mijn internationale pakketten het ook bij de buren, wanneer mijn ontvanger niet thuis is?

Wanneer je ontvanger niet thuis is, wordt in de meeste gevallen je internationale pakket na één afleverpoging bij een pakketpunt afgegeven.

Ontvangen mijn klanten ook een Track & Trace bij internationale pakketten?2021-04-06T14:10:48+02:00

Ontvangen mijn klanten ook een Track & Trace bij internationale pakketten?

Ja, ook bij internationale pakketten ontvangen je klanten een T&T, zolang je het e-mailadres van je ontvanger bij het aanmelden van je zending opgeeft.

Waarom staat er geen postcode en plaatsnaam op mijn Red je Pakketje labels?2021-04-09T12:35:50+02:00

Waarom staat er geen postcode en plaatsnaam op mijn Red je Pakketje labels?

Er staan geen postcode en plaatsnaam op je Red je Pakketje labels vanwege de privacy van de ontvanger en vanwege het makkelijker aanpassen van de (adres)gegevens van de ontvanger, in het geval deze gewijzigd worden na het printen van het label.

Worden mijn pakketten in het buitenland ook in het weekend bezorgd?2021-04-09T12:36:06+02:00

Worden mijn pakketten in het buitenland ook in het weekend bezorgd?

De meeste lokale vervoerders in het buitenland leveren niet in het weekend, dus niet op zaterdag en zondag.

Wat is het verschil tussen VanavondBezorgd en Red je Pakketje?2021-04-09T12:36:14+02:00

Wat is het verschil tussen VanavondBezorgd en Red je Pakketje?

Het verschil tussen Red je Pakketje en VanavondBezorgd is dat RJP de bezorgdienst is met een eigen drop-off netwerk en VB het verzendplatform dat op meerdere vervoerders is aangesloten, waaronder op RJP. Via VB kan je goedkoper verzenden door meer tegoed in de vorm van tokens van tevoren in te kopen.

Is er sprake van vertraging(en) door de drukte?2021-04-09T12:36:32+02:00

Is er sprake van vertraging(en) door de drukte?

Red je Pakketje ervaart ondanks de drukte geen vertragingen binnen Nederland. Onze buitenlandse verzendpartner geeft aan dat er bij sommige landen wel sprake van vertraging kan zijn, actuele updates vind je op het forum.

Kan ik meerder labels tegelijk downloaden?2021-04-09T12:36:54+02:00

Kan ik meerder labels tegelijk downloaden?

Je kan meerdere labels tegelijk downloaden door meerdere selectievakjes naast de zendingen aan te vinken. Rechts bovenin verschijnt dan een knop met het aantal aangevinkte zendingen, waarmee je ze in één bestand kan downloaden. Binnenkort kan je ook hele pagina’s met labels in één keer laten selecteren, daar gaan we nog even aan bouwen.

Wat is het format van het Excel/CSV bestand van VanavondBezorgd?2021-04-09T12:37:09+02:00

Wat is het format van het Excel/CSV bestand van VanavondBezorgd?

Wanneer je meerdere zendingen in één keer wilt aanmaken (bijvoorbeeld aan de hand van een export van je webshop bestellingen), kan je gebruik maken van zowel een excel (nieuw!) als een CSV bestand. De voordelen van deze nieuwe functie vind je hier. Op deze pagina kan je het format vinden en je ingevulde bestand uploaden.

Kan ik labels/zendingen voormelden/voor in de toekomst aanmaken?2021-04-09T12:37:24+02:00

Kan ik labels/zendingen voormelden/voor in de toekomst aanmaken?

Je kan zeker je labels alvast voormelden, graag zelfs! Dit kan tot maximaal twee weken in de toekomst.

Let daarbij wel op dat je de datum van afleveren op het drop-off point goed invult, vanaf dan is je label twee werkdagen actief. Wanneer je je label niet gebruikt of je pakket bijvoorbeeld niet inlevert, vervalt je label automatisch na twee werkdagen.

 

Wat gebeurt er met mijn tokens als ik een zending niet inlever/gebruik/verstuur?2021-04-09T12:37:43+02:00

Wat gebeurt er met mijn tokens als ik een zending niet inlever/gebruik/verstuur?

Labels van Red je Pakketje, aangemaakt in VanavondBezorgd, verlopen automatisch na 2 werkdagen. Deze twee dagen gaan in vanaf de datum van verzending (bijvoorbeeld: als je een pakket aanmeldt voor verzending op 2 februari, dan gaan die twee dagen geldigheid in vanaf 2 februari).
Voorheen werden die labels ook automatisch geannuleerd, waardoor je tokens terug werden gestort. Dit is nu veranderd. Ieder aangemaakt label van een zending wordt namelijk naar het routesysteem van Red je Pakketje gestuurd. Om onnodige belasting te voorkomen, is het van belang geen “spooklabels” te genereren. Hoe minder spooklabels, hoe optimaler de routes kunnen worden gemaakt. Wie wil dat nou niet?

Vanaf heden zal daarom een ‘verlopen label’ in rekening worden gebracht en zal het niet meer mogelijk zijn je tokens terug te krijgen. Totdat het label verlopen is, kan je het zelf annuleren. Hoe dit moet, vind je terug odeze pagina.

Hoe kan ik een aangemaakte zending in VanavondBezorgd annuleren?2021-04-09T12:37:52+02:00

Hoe kan ik een aangemaakte zending in VanavondBezorgd annuleren?

Wanneer je een zending hebt aangemaakt, die je nog niet hebt afgegeven op een drop-off point (en dus de status ‘aangemeld’ heeft) en je wilt deze zending annuleren:

Dan ga je naar je overzicht met ‘zendingen’ > ‘Nederland’/Internationaal’ > bij de zending die je wilt cancelen scroll je naar rechts > ‘Details’ > rechts bovenin vind je een rode knop met ‘Annuleren’. Je tokens worden dan vanzelf teruggeboekt, hier kan enige tijd overheen gaan.

Je kan alleen een zending nog annuleren als de status staat op een van deze drie statussen:

  • Aangemeld (Zending is bij Red je Pakketje aangemeld)
  • Aanmelden mislukt (Het is niet gelukt om de zending bij Red je Pakketje aan te melden)
  • Mislukt (Het is niet gelukt om de zending bij VanavondBezorgd aan te melden)
Wat houdt Next Day Delivery naar België in?2021-04-09T12:38:09+02:00

Wat houdt Next Day Delivery naar België in?

Je pakket wordt de eerstvolgende werkdag na het afleveren op je drop-off point bezorgd in België. Vanwege covid maatregelen en feestdagen kan er een vertraging plaatsvinden. Kijk hier voor meer informatie.

Kan ik gebruik maken van multi colli (meerdere pakketten naar hetzelfde adres met hetzelfde label)?2021-04-09T12:38:24+02:00

Kan ik gebruik maken van multi colli (meerdere pakketten naar hetzelfde adres met hetzelfde label)?

Je kan via VanavondBezorgd niet gebruik maken van multi colli (meerdere zendingen naar hetzelfde adres met één/hetzelfde label). Je maakt voor ieder pakket een apart label aan.

Hoe laat worden mijn pakketten binnen Nederland bezorgd?2021-04-09T12:38:33+02:00

Hoe laat worden mijn pakketten binnen Nederland bezorgd?

Red je Pakketje bezorgt de pakketten binnen Nederland tussen 17:00-22:30 uur. Rond 16:00 uur ontvangen je ontvangers een track & trace, waarin een venster van 30 minuten wordt gegeven waarbinnen ze thuis moeten zijn om het pakket te ontvangen. Dit half uur wordt live geüpdate, aan de hand van waar de chauffeur zich bevindt.

Worden mijn pakketten binnen Europa (behalve Nederland) overdag of ’s avonds bezorgd?2021-04-09T12:38:46+02:00

Worden mijn pakketten binnen Europa (behalve Nederland) overdag of ’s avonds bezorgd?

Dat verschilt per land. Over het algemeen maken onze buitenlandse verzendpartners gebruik van het dag netwerk en zullen je pakketten grotendeels overdag bezorgd worden.

Zijn mijn pakketten naar andere landen in Europa (behalve Nederland) verzekerd?2021-04-09T12:40:47+02:00

Zijn mijn pakketten naar andere landen in Europa (behalve Nederland) verzekerd?

Pakketten naar andere landen in Europa (behalve Nederland) zijn verzekerd tot €50 in geval van vermissing.

Hoe vaak probeert Red je Pakketje mijn pakket af te leveren bij de ontvanger?2021-04-09T12:41:14+02:00

Hoe vaak probeert Red je Pakketje mijn pakket af te leveren bij de ontvanger?

Wanneer de ontvanger niet thuis is, probeert Red je Pakketje het bij minstens twee verschillende buren af te leveren. Als dat niet lukt, probeert Red je Pakketje het de  eerstvolgende werkdag nogmaals. Mocht dat ook niet lukken (wat bijna niet voorkomt), komt RJP nog een derde keer langs. Red je Pakketje bezorgt alleen in de avond, dus alle pogingen zijn tussen 17:00-22:30u. Na drie keer wordt het pakket naar je (drop-off point) retour gestuurd, waar je je pakket kunt komen ophalen.

Wat gebeurt er met mijn pakket als de ontvanger niet thuis is?2021-04-09T12:41:28+02:00

Wat gebeurt er met mijn pakket als de ontvanger niet thuis is?

Wanneer de ontvanger van je pakket niet thuis is, probeert Red je Pakketje het bij ten minste twee buren af te leveren. Wanneer dat niet lukt, komen ze het de eerstvolgende werkdag nog een keer leveren. Mocht dat ook niet lukken, dan proberen ze het de dag daarna nog een keer. Red je Pakketje bezorgt alleen in de avond, dus alle drie de pogingen zijn tussen 17:00-22:30u. Na drie keer wordt het pakket naar je (drop-off point) retour gestuurd, waar je je pakket kunt komen ophalen.

Als je wil dat RJP het pakket toch ergens achterlaat bij de ontvanger wanneer deze niet thuis is (bijvoorbeeld bij de achterdeur, o.i.d.), kan je dit in de notitie voor de chauffeur aangeven.

Wie kan ik als webshop bereiken als ik een vraag heb over een pakketje of de status van een zending?2021-04-09T12:41:42+02:00

Wie kan ik als webshop bereiken als ik een vraag heb over een pakketje of de status van een zending?

Wanneer je een vraag hebt over een pakketje dat binnen Nederland verstuurd wordt, kan je contact opnemen met de klantenservice van Red je Pakketje. Je kan hen bereiken via vragen@redjepakketje.com, vergeet hierbij niet je tracking code(s) te noemen. Heb je een vraag over een internationale zending? Mail dan, met je tracking code(s), naar info@vanavondbezorgd.nl.

Kan ik bevroren/verse goederen met 1 afleverpoging verzenden via VanavondBezorgd?2021-04-09T12:41:58+02:00

Kan ik bevroren/verse goederen met 1 afleverpoging verzenden via VanavondBezorgd?

Red je Pakketje kan je pakketje dan vaak niet een tweede keer aanbieden, mocht het de eerste keer niet gelukt zijn. Dit vergroot de kans op derving en dat is zonde. Daarom raden we je aan je bevroren/verse goederen zo te verpakken, dat ze een tweede afleverpoging halen. Wij staan niet garant voor derving en pakketten met minder dan drie afleverpogingen zijn geheel voor eigen risico. Tevens is het niet mogelijk om verszendingen internationaal te versturen.

Wat zijn de maximale afmetingen van mijn internationale pakketten?2021-04-09T12:42:13+02:00

Wat zijn de maximale afmetingen van mijn internationale pakketten?

De maximale gordelomvang is 250 cm (1x lengte + 2x breedte + 2x hoogte). De lengte is altijd de langste zijde. De maximaal toegestane lengte is 150 cm. Dit geldt voor al je internationale pakketten, plus je pakketten die je naar de Waddeneilanden verstuurt.

*Binnenkort zal ook het opgeven van de afmetingen verplicht worden bij het aanmelden van je internationale pakketten.

Wat zijn de voorwaarden van pakketten en verpakkingen die ik met Red je Pakketje wil versturen?2021-05-06T13:57:04+02:00

Wat zijn de voorwaarden van pakketten en verpakkingen die ik met Red je Pakketje wil versturen?

■ Label: 100×152 mm (minimaal A7, voorkeur voor A6), recht plakken, sticker of waterdicht

■ Doos om product heen, stevig genoeg, dicht getapet

■ Pakketten in zakken/poly mail bags worden niet vergoed. Dit geldt voor zowel Nederlandse als internationale zendingen. Indien je wel voor een zak als verpakking kiest, moet deze strak om de inhoud zitten en stevig genoeg zijn om te voorkomen dat deze scheurt. Het pakket moet transportbestendig zijn. Anders zal het pakket niet in behandeling worden genomen.

■ Voeg voldoende opvulmateriaal toe, zodat de inhoud niet kan schuiven of verplaatsen tijdens transport

■ Breekbare spullen naar behoren verpakken

– Elk breekbaar item apart inpakken
– Gebruik een doos die zo nauw mogelijk om de breekbare spullen heen sluit
– Gebruik voldoende verpakkingsmateriaal/luchtkussenfolie om bewegen en breken tijdens het transport te voorkomen
– Geef duidelijk aan op doos dat het om breekbare goederen gaat

■ Maximale afmetingen (maximale lengte 180 cm, maximale gordelomvang: 260 cm, maximale gewicht: 20 kilo)

■ Indien doos rechtop moet blijven, duidelijk op doos aangeven

■ Geen levende wezens

■ Geen lekkende goederen

■ Geen goederen die kunnen ontploffen

■ Geen brandbare (vloei)stoffen

■ Geen samengeperste gassen

■ Geen gassen die in aanraking met water brandbaar worden

■ Geen stoffen die verbranding stimuleren

■ Geen stoffen met risico op zelfontbranding

■ Geen zure of bijtende stoffen

Voor pakketten met verse/bevroren producten geldt ook nog:

■ Vul voldoende droogijs toe, zodat je pakket tenminste een tweede afleverdag/-poging haalt

■ Je kan alleen gebruik maken van koel-/isoboxen die bij je klant achter mogen blijven

■ Zorg dat alle inhoud/alle producten gesloten blijven tijdens transport (open fruitboxjes of eierdozen is geen optie)

■ Maak ook hierbij gebruik van voldoende opvulmateriaal, zodat je inhoud niet kan schuiven/opengaan tijdens transport

*Verwijzing naar ADR 2019

Hoe ziet een track & trace code van mijn internationale zending eruit?2021-04-09T12:42:48+02:00

Hoe ziet een track & trace code van mijn internationale zending eruit?

Een track & trace code van je internationale zending ziet eruit als RED0510NLXXXXXXXXXXX, dus RED 0510 NL gevolgd door 11 cijfers (en dan aan elkaar, zonder spaties).

Hoe ziet een track & trace code van Red je Pakketje eruit?2021-04-09T12:42:57+02:00

Hoe ziet een track & trace code van Red je Pakketje eruit?

Een track & trace code van Red je Pakketje ziet eruit als RXXXXXXXX, dus een R gevolgd door 8 cijfers/letters.

Kan ik bederfelijke goederen met jullie verzenden?2021-04-09T12:43:16+02:00

Kan ik bederfelijke goederen met jullie verzenden?

Dit kan, en we denken graag mee over mogelijkheden rondom de levering van je bederfelijke goederen, zoals food- en verspakketten. Wat belangrijk is om rekening mee te houden, is dat onze vervoerders geen speciale food bezorgdienst zijn en dat de bussen en Hub’s geen koelvoorzieningen hebben. Pakketten met één afleverpoging zijn daarom een groter risico en onze vervoerders nemen daarom alleen pakketten aan die ook een tweede afleverpoging kunnen halen (denk aan ±36uur houdbaarheid). We staan in geen enkel geval garant voor eventuele derving, dit is geheel het risico van jou als verzender. Tevens is het niet mogelijk om pakketten met verse en/of bevroren producten internationaal te verzenden, deze pakketten kan onze buitenlandse verzendpartner niet verwerken.

Graag nodigen we je uit om ook de andere veelgestelde vragen onder ‘bederfelijk goed’ door te lezen.

Hoe kan ik food- of verspakketten het beste verpakken?2021-04-22T16:34:09+02:00

Hoe kan ik food- of verspakketten het beste verpakken?

Red je Pakketje is een groot voorstander van verpakkingen met droogijs of (duurzame) wegwerp koelverpakkingen, bijvoorbeeld van Recycold. Zorg er hierbij voor dat je voor voldoende koeling zorgt, zodat je pakketten tenminste een tweede afleverpoging halen. Pakketten met maar één afleverpoging (denk aan bevroren producten) hebben een grotere kans op derving en dit is geheel je eigen risico.

Je kan je producten in een doos (bijvoorbeeld met dubbel golfkarton voor extra isolatie) of in een koel/isolatiebox versturen. In het laatste geval kan je alleen gebruik maken van kleine koel/isolatieboxen die bij de klant achter mogen blijven. Helaas kan Red je Pakketje je koelboxen (nog) niet mee retour nemen. Verder is het van belang je (verse) producten zo te verpakken dat alle verpakkingen gesloten blijven tijdens transport en ook niet in de doos kunnen schuiven, door gebruik te maken van voldoende opvulmateriaal.

Kan ik mijn pakket in een koelbox verzenden?2021-04-09T12:43:45+02:00

Kan ik mijn pakket in een koelbox verzenden?

Je kan je goederen in een kleine koel/isolatiebox verzenden, die bij de consument mag achterblijven. Helaas is het voor nu niet mogelijk om via Vanavond Bezorgd gebruik te maken van koelboxen, die weer bij je terug moeten komen. Het retourproces van de koelboxen is op dit moment nog niet geoptimaliseerd en we kunnen onze kwaliteit dan niet garanderen. Uiteraard werken we hard aan een oplossing.

 

Hoe zien mijn internationale labels eruit?2021-04-09T12:43:56+02:00

Hoe zien mijn internationale labels eruit?

Je internationale labels verschillen van je nationale labels. Ze zijn groter en er staat ‘Trakpak’ op.

Waar kan ik de statussen van mijn internationale pakketten vinden?2021-04-09T12:44:09+02:00

Waar kan ik de statussen van mijn internationale pakketten vinden?

Je vindt de statussen van je internationale pakketten in je dashboard, onder ‘Zendingen’ > ‘Internationaal’. Voor een overzicht van de vorige statussen, klik je op de bijbehorende tracking code. Hierbij kan je op de knop ‘View more tracking’ drukken om meer informatie over de status van het pakket te zien. Het kan vaak een dag duren voordat je je eerste statuswijziging krijgt.

Is internationaal verzenden ook Same Day en Next Day Evening levering?2021-04-09T12:44:20+02:00

Is internationaal verzenden ook Same Day en Next Day Evening levering?

Pakketten naar België worden Next Day (de dag na aanleveren bij ons drop-off point) bezorgd. Internationale zendingen naar andere landen dan België en Nederland worden niet Same Day of Next Day Evening geleverd. De levertijd verschilt per land.

Kijk hier voor een overzicht van alle internationale levertijden. 

Wat kost het om internationaal te verzenden?2021-04-09T12:44:44+02:00

Wat kost het om internationaal te verzenden?

Hieronder vind je de standaard tarieven van onze verzendpartners. Vanwege coronamaatregelen en drukte rondom de feestdagen brengen verschillende partners (piek)toeslagen in rekening. Hierdoor kunnen sommige prijzen tijdelijk hoger uitvallen.

België (tot 2 kg, 9 tokens)
België (tot 5 kg, 10 tokens)
België (tot 10 kg, 13 tokens)
België (tot 15 kg, 18 tokens)
België (tot 20 kg, 21 tokens)
België (tot 25 kg, 37 tokens)
België (tot 30 kg, 57 tokens)
Bulgarije (tot 2 kg, 18 tokens)
Bulgarije (tot 5 kg, 26 tokens)
Bulgarije (tot 10 kg, 30 tokens)
Bulgarije (tot 15 kg, 30 tokens)
Bulgarije (tot 20 kg, 34 tokens)
Bulgarije (tot 25 kg, 51 tokens)
Bulgarije (tot 30 kg, 75 tokens)
Cyprus (tot 2 kg, 25 tokens)
Cyprus (tot 5 kg, 30 tokens)
Cyprus (tot 10 kg, 33 tokens)
Cyprus (tot 15 kg, 36 tokens)
Cyprus (tot 20 kg, 41 tokens)
Cyprus (tot 25 kg, 59 tokens)
Cyprus (tot 30 kg, 83 tokens)
Czech Republic (tot 2 kg, 15 tokens)
Czech Republic (tot 5 kg, 24 tokens)
Czech Republic (tot 10 kg, 36 tokens)
Czech Republic (tot 15 kg, 44 tokens)
Czech Republic (tot 20 kg, 53 tokens)
Czech Republic (tot 25 kg, 73 tokens)
Czech Republic (tot 30 kg, 100 tokens)
Denemarken (tot 10 kg, 22 tokens)
Denemarken (tot 2 kg, 11 tokens)
Denemarken (tot 5 kg, 17 tokens)
Denemarken (tot 15 kg, 22 tokens)
Denemarken (tot 20 kg, 32 tokens)
Denemarken (tot 25 kg, 77 tokens)
Denemarken (tot 30 kg, 106 tokens)
Duitsland (tot 2 kg, 9 tokens)
Duitsland (tot 5 kg, 10 tokens)
Duitsland (tot 10 kg, 12 tokens)
Duitsland (tot 20 kg, 19 tokens)
Duitsland (tot 25 kg, 33 tokens)
Duitsland (tot 30 kg, 53 tokens)
Estland (tot 2 kg, 20 tokens)
Estland (tot 5 kg, 31 tokens)
Estland (tot 10 kg, 45 tokens)
Estland (tot 15 kg, 59 tokens)
Estland (tot 20 kg, 73 tokens)
Estland (tot 25 kg, 99 tokens)
Frankrijk (tot 2 kg, 12 tokens)
Frankrijk (tot 5 kg, 19 tokens)
Frankrijk (tot 10 kg, 24 tokens)
Frankrijk (tot 15 kg, 45 tokens)
Frankrijk (tot 20 kg, 24 tokens)
Frankrijk (tot 25 kg, 40 tokens)
Frankrijk (tot 30 kg, 61 tokens)
Griekenland (tot 2 kg, 21 tokens)
Griekenland (tot 5 kg, 39 tokens)
Griekenland (tot 10 kg, 64 tokens)
Griekenland (tot 15 kg, 88 tokens)
Griekenland (tot 20 kg, 113 tokens)
Griekenland (tot 25 kg, 150 tokens)
Griekenland (tot 30 kg, 193 tokens)
Hongarije (tot 2 kg, 16 tokens)
Hongarije (tot 5 kg, 26 tokens)
Hongarije (tot 10 kg, 35 tokens)
Hongarije (tot 15 kg, 43 tokens)
Hongarije (tot 20 kg, 51 tokens)
Hongarije (tot 25 kg, 71 tokens)
Hongarije (tot 30 kg, 98 tokens)
Ierland (tot 2 kg, 11 tokens)
Ierland (tot 5 kg, 19 tokens)
Ierland (tot 10 kg, 25 tokens)
Ierland (tot 15 kg, 31 tokens)
Ierland (tot 20 kg, 37 tokens)
Ierland (tot 25 kg, 55 tokens)
Ierland (tot 30 kg, 80 tokens)
IJsland (tot 2 kg, 27 tokens)
IJsland (tot 5 kg, 32 tokens)
IJsland (tot 10 kg, 35 tokens)
IJsland (tot 15 kg, 38 tokens)
IJsland (tot 20 kg, 44 tokens)
IJsland (tot 25 kg, 62 tokens)
IJsland (tot 30 kg, 87 tokens)
Italië (tot 2 kg, 13 tokens)
Italië (tot 5 kg, 20 tokens)
Italië (tot 10 kg, 25 tokens)
Italië (tot 15 kg, 32 tokens)
Italië (tot 20 kg, 39 tokens)
Italië (tot 25 kg, 59 tokens)
Italië (tot 30 kg, 91 tokens)
Kroatië (tot 2 kg, 17 tokens)
Kroatië (tot 5 kg, 26 tokens)
Kroatië (tot 10 kg, 35 tokens)
Kroatië (tot 15 kg, 40 tokens)
Kroatië (tot 20 kg, 47 tokens)
Kroatië (tot 25 kg, 66 tokens)
Kroatië (tot 30 kg, 92 tokens)
Letland (tot 2 kg, 16 tokens)
Letland (tot 5 kg, 25 tokens)
Letland (tot 10 kg, 34 tokens)
Letland (tot 15 kg, 44 tokens)
Letland (tot 20 kg, 53 tokens)
Letland (tot 25 kg, 75 tokens)
Letland (tot 30 kg, 104 tokens)
Letland (tot 30 kg, 131 tokens)
Litouwen (tot 2 kg, 17 tokens)
Litouwen (tot 5 kg, 26 tokens)
Litouwen (tot 10 kg, 35 tokens)
Litouwen (tot 15 kg, 44 tokens)
Litouwen (tot 20 kg, 54 tokens)
Litouwen (tot 25 kg, 76 tokens)
Litouwen (tot 30 kg, 104 tokens)
Luxemburg (tot 2 kg, 17 tokens)
Luxemburg (tot 5 kg, 23 tokens)
Luxemburg (tot 10 kg, 34 tokens)
Luxemburg (tot 15 kg, 43 tokens)
Luxemburg (tot 20 kg, 51 tokens)
Luxemburg (tot 25 kg, 73 tokens)
Luxemburg (tot 30 kg, 100 tokens)
Malta (tot 2 kg, 25 tokens)
Malta (tot 5 kg, 30 tokens)
Malta (tot 10 kg, 33 tokens)
Malta (tot 15 kg, 36 tokens)
Malta (tot 20 kg, 41 tokens)
Malta (tot 25 kg, 59 tokens)
Malta (tot 30 kg, 83 tokens)
Monaco (tot 2 kg, 19 tokens)
Monaco (tot 5 kg, 27 tokens)
Monaco (tot 10 kg, 36 tokens)
Monaco (tot 15 kg, 41 tokens)
Monaco (tot 20 kg, 48 tokens)
Monaco (tot 25 kg, 67 tokens)
Monaco (tot 30 kg, 93 tokens)
Norway (tot 2 kg, 25 tokens)
Norway (tot 5 kg, 34 tokens)
Norway (tot 10 kg, 49 tokens)
Norway (tot 15 kg, 64 tokens)
Norway (tot 20 kg, 79 tokens)
Norway (tot 25 kg, 93 tokens)
Norway (tot 30 kg, 108 tokens)
Oostenrijk (tot 2 kg, 13 tokens)
Oostenrijk (tot 5 kg, 26 tokens)
Oostenrijk (tot 10 kg, 26 tokens)
Oostenrijk (tot 15 kg, 28 tokens)
Oostenrijk (tot 20 kg, 33 tokens)
Oostenrijk (tot 25 kg, 50 tokens)
Oostenrijk (tot 30 kg, 74 tokens)
Polen (tot 2 kg, 16 tokens)
Polen (tot 5 kg, 25 tokens)
Polen (tot 10 kg, 69 tokens)
Polen (tot 15 kg, 78 tokens)
Polen (tot 20 kg, 97 tokens)
Polen (tot 25 kg, 129 tokens)
Polen (tot 30 kg, 166 tokens)
Portugal (tot 2 kg, 12 tokens)
Portugal (tot 5 kg, 20 tokens)
Portugal (tot 10 kg, 27 tokens)
Portugal (tot 15 kg, 35 tokens)
Portugal (tot 20 kg, 43 tokens)
Portugal (tot 25 kg, 64 tokens)
Portugal (tot 30 kg, 90 tokens)
Roemenië (tot 2 kg, 17 tokens)
Roemenië (tot 5 kg, 28 tokens)
Roemenië (tot 10 kg, 48 tokens)
Roemenië (tot 15 kg, 62 tokens)
Roemenië (tot 20 kg, 75 tokens)
Roemenië (tot 25 kg, 102 tokens)
Roemenië (tot 30 kg, 135 tokens)
Slowakije (tot 2 kg, 16 tokens)
Slowakije (tot 5 kg, 26 tokens)
Slowakije (tot 10 kg, 39 tokens)
Slowakije (tot 15 kg, 47 tokens)
Slowakije (tot 20 kg, 56 tokens)
Slowakije (tot 25 kg, 77 tokens)
Slowakije (tot 30 kg, 105 tokens)
Spanje (tot 2 kg, 10 tokens)
Spanje (tot 5 kg, 18 tokens)
Spanje (tot 10 kg, 25 tokens)
Spanje (tot 15 kg, 35 tokens)
Spanje (tot 20 kg, 39 tokens)
Spanje (tot 25 kg, 59 tokens)
Spanje (tot 30 kg, 85 tokens)
Verenigd Koninkrijk (tot 2kg, 9 tokens)
Verenigd Koninkrijk (tot 5 KG, 14 tokens)
Verenigd Koninkrijk (tot 10 kg, 15 tokens)
Verenigd Koninkrijk (tot 15 kg, 17 tokens)
Verenigd Koninkrijk (tot 20 kg, 25 tokens)
Verenigd Koninkrijk (tot 25 kg, 39 tokens)
Verenigd Koninkrijk (tot 30 kg, 59 tokens)
Zwitserland (tot 2 kg, 23 tokens)
Zwitserland (tot 5 kg, 32 tokens)
Zwitserland (tot 10 kg, 47 tokens)
Zwitserland (tot 15 kg, 53 tokens)
Zwitserland (tot 20 kg, 118 tokens)
Zwitserland (tot 20 kg, 64 tokens)
Zwitserland (tot 25 kg, 88 tokens)
Naar welke landen kan ik mijn pakketten sturen?2021-04-09T12:45:29+02:00

Naar welke landen kan ik mijn pakketten sturen?

Dit zijn de landen in Europa waar momenteel naar verstuurd kan worden:

  • België
  • Bulgarije
  • Cyprus
  • Denemarken
  • Duitsland
  • Estland
  • Finland
  • Frankrijk
  • Griekenland
  • Hongarije
  • Ierland
  • Ijsland
  • Italië
  • Kroatië
  • Letland
  • Litouwen
  • Luxemburg
  • Malta
  • Monaco
  • Noorwegen
  • Oostenrijk
  • Polen
  • Portugal
  • Romenië
  • Slowakije
  • Spanje
  • Tsjechië
  • Verenigd Koninkrijk
  • Zweden
  • Zwitserland
Waar vind ik mijn facturen?2021-04-08T15:16:14+02:00

Waar vind ik mijn facturen?

Facturen vind je terug op de ‘Facturen’ pagina in je dashboard. Rechts bovenin klik je op het grijze blokje met je initialen. Dan klik je onderin de lijst op ‘Facturen’. Je komt dan op de pagina ‘Facturen’ en daar kun je per datum je facturen inzien.

Als het pakket pas de volgende dag bezorgd hoeft te worden, mag het dan ook in de middag bij het drop-off point worden afgeleverd?2021-04-09T12:45:49+02:00

Als het pakket pas de volgende dag bezorgd hoeft te worden, mag het dan ook in de middag bij het drop-off point worden afgeleverd?

Dat kan, afhankelijk van de openingstijden van je drop-off point. Wel worden alleen je pakketten die vóór de aangegeven eindtijd zijn afgeleverd nog dezelfde avond bezorgd. Daarom een vriendelijk verzoek om je pakketten op de ochtend van levering af te geven bij je drop-off point.

Wanneer moet ik mijn pakketten bij het drop-off point afleveren?2021-04-09T12:46:03+02:00

Wanneer moet ik mijn pakketten bij het drop-off point afleveren?

Het afleveren van pakketten bij een drop-off point kan tussen 09:00 en 13:00 uur, afhankelijk van de openingstijden van je drop-off point.

Kan ik een testzending doen met VanavondBezorgd?2021-04-16T15:19:02+02:00

Kan ik een testzending doen met VanavondBezorgd?

Ja, je kan vrijblijvend een pakket versturen met Vanavond Bezorgd om onze dienst uit te proberen. Dit kost € 7,95 exclusief btw (10 tokens).

Hoe en op wat voor formaat print ik mijn labels?2021-04-16T15:19:18+02:00

Hoe en op wat voor formaat print ik mijn labels?

  • Print je labels in A6 formaat (148 x 105 mm, labelprinters houden vaak 150 x 102 mm aan). A7 kan eventueel ook, dat is de kleinst mogelijke optie en kleiner dan dat kunnen we niet verwerken. Daarom heeft A6 toch onze voorkeur.
  • Labels zijn in verschillende bestandstypes beschikbaar (PDF, ZPL of PNG).
  • Je kan meerdere labels tegelijk downloaden door het selectievakje naast de zendingen aan te vinken. Binnenkort kan je ook hele pagina’s met labels in één keer aanvinken.
  • Label-stickers zijn goed weerbestendig en het meest duurzaam. Je kan hier voor een labelprinter aanschaffen of de stickers met een reguliere printer afdrukken. Bij het printen op gewoon papier is de kans groter dat je inkt uitloopt wanneer het bijvoorbeeld regent en dan kunnen we je pakket niet meer verwerken.
  • Zorg er vervolgens voor dat je de sticker plat op een oppervlak plakt, zonder dat deze kreukelt of ombuigt. Alleen dan kunnen we je pakket makkelijk inscannen. Papieren labels in insteekhoezen zijn moeilijk te scannen, dus daarbij is de kans groter dat we je pakket niet kunnen behandelen.
Waar vind ik mijn pakketlabels?2021-04-16T15:19:35+02:00

Waar vind ik mijn pakketlabels?

Pakketlabels voor je zendingen maken we automatisch aan nadat je een zending in het dashboard hebt voorgemeld. De labels zijn vanaf dat moment twee dagen geldig, daarna vervallen ze automatisch. Na het voormelden kun je de labels afdrukken. Daar zijn meerdere mogelijkheden voor, en belangrijk is het juiste formaat. Zie hiervoor ook de vraag ‘Hoe en op wat voor formaat print ik mijn labels?’.

Zijn er automatische koppelmogelijkheden?2021-04-16T15:19:47+02:00

Zijn er automatische koppelmogelijkheden?

Op dit moment is er nog geen mogelijkheid om je webshop te koppelen aan VanavondBezorgd en zendingen automatisch aan te maken. In de toekomst zal dit wel mogelijk worden. Wel kun je tot die tijd meerdere zendingen in één keer aanmelden in VanavondBezorgd door de export van je webshop in de vorm van een excel of CSV bestand te uploaden. Het format vind je op deze pagina.

 

Kan er een age check worden gedaan bij het bezorgen?2021-04-16T15:20:01+02:00

Kan er een age check worden gedaan bij het bezorgen?

Ja, dit kan. Bij een age check wordt er gecontroleerd of de ontvanger 18 jaar of ouder is. Een age check kost 1 token extra en kun je als product optie toevoegen bij het aanmaken van zendingen.

Kan ik mijn pakketten op pallets leveren?2021-04-16T15:22:44+02:00

Kan ik mijn pakketten op pallets leveren?

Nee, wij werken niet met pallets (wij doen alles met de hand, inclusief het sorteren).

Hoe kan ik breekbare goederen zoals glazen potten/flessen het beste verpakken?2020-12-14T17:56:38+02:00

Zorg ervoor dat je je breekbare goederen in een stevige kartonnen of houten doos verpakt, die zo nauw mogelijk om de producten sluit. Daarnaast is het van belang elk item apart in te pakken in de doos, zodat deze elkaar niet kunnen raken. Daarbij helpt het om voldoende opvulmateriaal (denk aan: luchtverpakkingen/bubbeltjes plastic en dubbel kolfkarton) te gebruiken, zodat de inhoud niet kan schuiven tijdens transport. Vermeld met behulp van grote, duidelijke stickers op de meerdere kanten van de doos dat de inhoud breekbaar en/of fragiel is en indien nodig welke zijde van de doos boven moet blijven.

Geldt er een toeslag op kokers?2021-04-16T15:21:07+02:00

Geldt er een toeslag op kokers?

Nee, er geldt geen toeslag tot een lengte van 180 cm.

Hoe verpak ik planten en bloemen het beste?2021-04-16T15:21:20+02:00

Hoe verpak ik planten en bloemen het beste?

We sorteren met de hand en kunnen daarom zorgvuldig met je pakketten omgaan. Wel is het fijn als je ons een handje helpt jouw pakketten te onderscheiden door heel duidelijk op de doos aan te geven dat de inhoud kwetsbaar is en rechtop moet blijven staan. Je kan daarbij niet genoeg stickers gebruiken. Daarnaast raden we je aan de inhoud zo stevig mogelijk vast te zetten in de doos, zodat deze niet kan verplaatsen tijdens transport.

  • duidelijke stickers (welke kant boven, breekbaar, fragiel, etc.) op meerdere kanten van de doos
  • stelen vastzetten
  • pot vastzetten in de doos (rondom genoeg opvullen om breken te voorkomen)
  • zorg ervoor dat aarde/potgrond afgedekt blijft zitten in geval van kantelen
  • geen water onderin
  • luchtverpakkingen/opvulmateriaal in de doos
Hoe vaak worden planten/bloemen aangeboden?2021-04-16T15:21:33+02:00

Hoe vaak worden planten/bloemen aangeboden?

Planten en bloemen kunnen meestal twee à drie keer worden aangeboden, dat kan je zelf aangeven. Net als bij ander bederfelijk goed heeft Red je Pakketje liever geen pakketten met maar één afleverpoging.

Kost het extra om bederfelijke goederen met VanavondBezorgd te verzenden?2021-04-16T15:21:44+02:00

Kost het extra om bederfelijke goederen met VanavondBezorgd te verzenden?

Voor het verzenden van food- en verspakketten betaal je 1 token extra per pakket. Pakketten met bederfelijk goed zorgen voor een hogere contactratio en kosten meer tijd van zowel onze klantenservice, de accountmanagers als onze operatie.

Wat is het maximale gewicht van een brievenbuspakket?2021-04-16T15:21:57+02:00

Wat is het maximale gewicht van een brievenbuspakket?

Het maximale gewicht is 2 kg.

Wat zijn de maximale afmetingen van een brievenbuspakket?2021-04-16T15:22:14+02:00

Wat zijn de maximale afmetingen van een brievenbuspakket?

De maximale omvang is 38 x 26,5 x 3,2 cm.

Hoeveel kost het om een brievenbuspakket te verzenden?2021-04-16T15:22:28+02:00

Hoeveel kost het om een brievenbuspakket te verzenden?

De prijs van een standaard brievenbuspakket is tussen € 4,64 en € 5,57 exclusief btw. De prijs is afhankelijk van een eventuele bulkkorting bij het inkopen van tokens. Ook bij een brievenbuspakket is er sprake van een track & trace code en een GPS stamp, zodat deze kan worden gevolgd.

Is er een maximum aantal pakketten (per week)?2021-04-16T15:23:01+02:00

Is er een maximum aantal pakketten (per week)?

Nee, er is geen maximum aantal pakketten.

Is er een minimum aantal pakketten (per week)?2021-04-16T15:23:14+02:00

Is er een minimum aantal pakketten (per week)?

Nee, er is geen minimum aantal pakketten dat je moet verzenden om gebruik te kunnen maken van Vanavond Bezorgd.

Zijn mijn pakketten binnen Nederland verzekerd?2021-04-16T15:23:28+02:00

Zijn mijn pakketten binnen Nederland verzekerd?

Nee, pakketten binnen Nederland zijn niet verzekerd en komen niet in aanmerking voor vergoeding bij derving, vermissing of beschadiging.

Wat is het maximale gewicht dat een pakket mag hebben?2021-04-16T15:23:41+02:00

Wat is het maximale gewicht dat een pakket mag hebben?

Pakketten mogen maximaal 20 kg wegen. Voor pakketten die zwaarder wegen en toch door Red je Pakketje worden verzonden, geldt een toeslag van €65 per pakket.

Wat zijn de maximale afmetingen van een pakket (binnen Nederland)?2021-04-16T15:23:51+02:00

Wat zijn de maximale afmetingen van een pakket (binnen Nederland)?

De maximale gordelomvang is 260 cm (1x lengte + 2x breedte + 2x hoogte). Hierbij is de lengte altijd de langste zijde. De maximaal toegestane lengte van een pakket is 180 cm. Dit geldt voor pakketten die door Red je Pakketje binnen Nederland bezorgd worden.

Bezorgen jullie ook op de Waddeneilanden?2021-04-16T15:24:08+02:00

Bezorgen jullie ook op de Waddeneilanden?

Je kunt pakketjes naar de Waddeneilanden versturen via onze optie zending Internationaal. Bij het invullen van het ‘Land en product’ in het formulier kan je ‘Waddeneilanden 72 uur’ selecteren. Vervolgens kan je het adres invoeren en de zending afronden. Deze pakketten worden dan binnen drie werkdagen bezorgd. 

 

 

Hoe ziet de levering rondom de feestdagen eruit?2021-05-03T12:45:12+02:00

Hoe ziet de levering rondom de feestdagen eruit?

Red je Pakketje bezorgt in 2021 niet op de de onderstaande feestdagen:

  • Tweede Paasdag: 5 april 2021
  • Koningsdag: 27 april 2021
  • Hemelvaart: 13 mei 2021
  • Tweede Pinksterdag: 24 mei 2021
  • Oudejaarsdag: 31 december 2021
  • Alle feestdagen die in het weekend vallen

*NB: Red je Pakketje bezorgt wel op:

  • Bevrijdingsdag: 5 mei 2021
  • Kerstavond: 24 december 2021

Onze internationale verzendpartner bezorgt in 2021 niet op de onderstaande feestdagen:

  • Tweede Paasdag: 5 april 2021
  • Koningsdag: 27 april 2021
  • Hemelvaartsdag: 13 mei 2021
  • Tweede Pinksterdag: 24 mei 2021
  • Alle feestdagen die in het weekend vallen
Levert Red je Pakketje ook in het weekend?2021-04-09T12:47:13+02:00

Levert Red je Pakketje ook in het weekend?

Momenteel levert Red je Pakketje niet in het weekend.

Ik heb een Drop-off point op jullie website gezien maar kan dit punt niet selecteren als voorkeur drop-off point, wat moet ik doen?2021-04-09T12:47:25+02:00

Ik heb een Drop-off point op jullie website gezien maar kan dit punt niet selecteren als voorkeur drop-off point, wat moet ik doen?

Dit punt staat dan op stand-by en dat betekent dat de chauffeur van Red je Pakketje nog niet iedere dag langskomt. Om een drop-off point live te kunnen maken, is er een volume van tenminste ±5 pakketten per dag nodig. Mocht je hier aan kunnen voldoen (of samen met andere ondernemers uit je regio, zie ook deze tip), stuur ons dan een e-mail naar info@vanavondbezorgd.nl, vermeld van welk punt je gebruik wilt maken en wat je (gezamenlijke) volume zal zijn, dan kijken wij of je hier zo snel mogelijk terecht kunt. Het is alleen momenteel erg druk op de afdeling, dus een reactie kan een paar dagen duren. Houd vervolgens rekening met tenminste twee werkdagen opstarttijd van een drop-off point, daarna ben je van harte welkom!

Ik wil graag Drop-off point worden, kan dat?2021-04-09T12:47:38+02:00

Ik wil graag Drop-off point worden, kan dat?

We zijn altijd op zoek naar drop-off punten op gunstige locaties die het voor nog meer webshops mogelijk maken van onze dienst gebruik te kunnen maken. Samen kunnen we kijken of jouw locatie geschikt is. Stuur ons een email naar info@vanavondbezorgd.nl voor meer informatie.

Hoe betaal ik voor mijn zendingen?2021-04-09T12:47:50+02:00

Hoe betaal ik voor mijn zendingen?

Zendingen betaal je met tokens. Één token kost € 0,795 exclusief btw.

De prijs voor een standaard zending binnen Nederland is 10 tokens en 7 tokens voor een brievenbuspakket. Alle standaard tarieven zijn te vinden op onze tarieven pagina, de actuele prijzen vind je in je dashboard na registreren/inloggen.

Tokens kun je betalen via iDeal en Credit Card.

Kan ik mijn internationale zendingen ook met jullie versturen?2021-04-09T12:48:10+02:00

Kan ik mijn internationale zendingen ook met jullie versturen?

Ja, dit kan. Het is nu mogelijk om je pakketten binnen de EU en naar het Verenigd Koninkrijk te verzenden. Binnenkort zal wereldwijde verzending ook mogelijk worden.

Hoeveel kost het om een standaard pakket te verzenden?2021-04-09T12:48:25+02:00

Hoeveel kost het om een standaard pakket te verzenden?

De prijs van een standaard zending is tussen € 6,63 en € 7,95 exclusief btw. De prijs is afhankelijk van een eventuele bulkkorting bij het inkopen van tokens.

Hierbij zijn alle kosten inbegrepen (denk aan: pick-up kosten, toeslag minimaal volume, evt. gewichtstoeslagen tot 20 kilo of evt. afmeting toeslagen tot een gordelomvang van 260 cm).

Alleen voor bepaalde product opties geldt een toeslag, zie hiervoor de tarieven pagina.

*Vanwege drukte rondom de feestdagen brengen verschillende partners piektoeslagen in rekening. Hierdoor kunnen sommige prijzen tijdelijk hoger uitvallen.

Hoe werkt verzenden via VanavondBezorgd?2021-04-09T12:48:39+02:00

Hoe werkt verzenden via VanavondBezorgd?

Zodra je een account bij ons aanmaakt kun je direct beginnen met verzenden door tokens (verzendtegoed) te kopen en vervolgens je pakketten aan te melden in het dashboard. Een duidelijke uitleg over hoe je direct kunt starten met verzenden via VanavondBezorgd vind je op onze “Hoe het werkt” pagina.

Staat jouw vraag er niet tussen? Mail dan naar info@vanavondbezorgd.nl, we helpen je graag verder!

Go to Top