“Snelle levering door vriendelijke bezorgers, wat wil je als webshop nog meer?”

Heb je lekker geslapen vannacht? We hopen van wel. Slaap is belangrijk. Nu vraag je je misschien af waarom een pakketbezorgingsservice begint over slaap. Afgezien van het feit dat we uitgeslapen pakketbezorgers belangrijk vinden, is één van onze klanten Sleep & More. Zij kunnen er met hun producten voor zorgen dat je in het perfecte bed in slaap kunt vallen. En dankzij de Same Day Delivery service van VanavondBezorgd kun je na een nacht woelen de volgende dag al je nieuwe matras of dekbed in huis hebben.

Televisie uit je voetbord

Sleep & More is het bedrijf van Cor en Ben. Deze ondernemers uit Arnhem zijn hun bedrijf in beddengoed in 2014 begonnen. “In eerste instantie verkochten we boxsprings op maat”, vertelt Cor. “Inclusief systeem om een televisie uit het voetbord omhoog te laten komen, als je dat wilt. Kleur, afmetingen, alles kunnen we leveren. Design je eigen boxspring, dat concept.”

“In de loop der tijd zijn we ook andere producten gaan verkopen, zoals dekbedden. En dat is alleen maar toegenomen, vooral de online verkoop.”

Ideeën over online verkoopkanalen

Cor en Ben runnen Sleep & More vanuit een kantoor in Arnhem, waar ze ook diverse grote loodsen hebben voor hun voorraad. Tot voor kort waren er ook twee winkels in Arnhem. “We houden van het contact met mensen”, zegt Cor. “Gezelligheid, dat vinden we belangrijk. Het geld verdienen we online, via de webshop. Daar verkopen we alleen al aan dekbedden zo’n 35.000 stuks per jaar.”

Eigen merk in de markt

“Op een gegeven moment hebben we ook ons eigen merk dekbedden in de markt gezet”, gaat Cor enthousiast verder. “SleepNext en SleepDay zijn onze merken. Betaalbare kwaliteit, geproduceerd in Nederland. Dat is altijd al ons motto geweest, dus ook voor ons eigen merk.”

“We werken bijvoorbeeld nauw samen met een bedrijf dat Texels schapenwol levert en een fabriek die dat voor ons verwerkt in dekbedden. De lijntjes zijn kort, dus zelfs als er iets onverhoopt misgaat, zijn dingen snel gerepareerd of vervangen. Dat is de service die wij altijd willen bieden.”

Groeiende webshop, groeiende service

“Online is hard gegroeid, sinds we gestart zijn”, vertelt Cor. “Door corona is dat alleen maar toegenomen. Mensen weten de weg online goed te vinden en dat merken wij. We werken nauw samen met partners als bol.com en Amazon, maar hebben ook een eigen webshop. Momenteel werken we aan een nog beter platform om onze producten zo klantvriendelijk mogelijk online te verkopen.”

Met meer groei komt ook meer verantwoordelijkheid. Online verkoop is enorm geprofessionaliseerd en Sleep & More speelt daar goed op in. “Mensen verwachten kwaliteit, goede service en een vlekkeloos traject van bestelling tot levering. Dat zijn zaken waar wij veel aandacht aan besteden, want het is belangrijk dat mensen zich prettig voelen bij het bestelproces.”

Snel geleverd, goede service

Een cruciaal onderdeel van het bestelproces is de verzending van de pakketjes. “We werken graag samen met VanavondBezorgd, want Same Day Delivery service is erg belangrijk. Als je voor 12.00 uur bestelt, heb je het die avond nog in huis. Dat verkoopt.”

Voor mensen die hard op zoek zijn naar een nieuw matras of lekker dekbed, is dezelfde dag bezorgd natuurlijk ideaal. Dekbedden, kussens en matrassen zijn zaken waar je liever niet weken op moet wachten.

“Wat zo fijn is aan VanavondBezorgd, is dat het eigenlijk altijd goed gaat. Hun software is voor ondernemers met een webshop makkelijk in gebruik en de service is top. Klanten krijgen netjes een Track & Trace-code, een afleveringstijd van een halfuur in plaats van een dagdeel en als er onverhoopt iets misgaat, dan is VanavondBezorgd makkelijk bereikbaar. Dat zijn voor mij als ondernemer belangrijke eisen als ik de distributie van onze producten uit handen geef.”

Orders sorteren op een boxspring

“Wat ik overigens veel hoor van onze klanten, is dat de pakketbezorgers eigenlijk altijd vriendelijk zijn”, zegt Cor. “Dat is zo belangrijk. Uiteindelijk is de bezorger het enige gezicht dat onze klant ziet tijdens de aankoop, dus een bezorger vertegenwoordigd ook ons bedrijf. Dan wil je dat diegene representatief is. Bij VanavondBezorgd zit dat dus wel goed.”

Intussen draait Ben een aantal orders uit de printer. Cor staat op en begint deze netjes te sorteren. Uiteraard op een boxspring die midden in het kantoor staat en dienst doet als werktafel. Bijvoorbeeld voor het sorteren van de tientallen orders. “Snelle levering door vriendelijke bezorgers”, zegt Cor lachend, terwijl hij de orders naloopt. “Wat wil je als webshop nog meer?”

Ondernemerstips

Uiteraard heeft Cor ook nog tips voor andere ondernemers. De man zit immers vol enthousiasme en ideeën. “Denk vanuit je klant en vooral vanuit het perspectief van je klant”, zegt hij. “Klanten willen gewoon snel hun producten ontvangen, dus dat moet je als webshop mogelijk maken. Bied zoveel mogelijk service aan je klant en kies een pakketbezorger die op dezelfde manier denkt over service als jij.”

Meer verhalen van ondernemers lezen?

Als je het verhaal van Cor van Sleep&More interessant vond, dan vind je deze artikelen ongetwijfeld ook interessant: