“Zo snel leveren is geweldig, ik raad het alle webshops aan”

Pakketbezorgers zijn het fysieke visitekaartje van de webshop, vindt Luscious Loaf . “De bezorging via VanavondBezorgd gaat bijna altijd perfect. De ene keer helemaal foutloos en de andere keer is de bezorging bij 49 van de 50 pakketten goed. En de vriendelijke bezorgers zijn een enorme USP van VanavondBezorgd. Onze webshop profiteert daarvan.” Laat je hieronder inspireren door het succesverhaal van deze online bakker.

Vers-eten-bezorgen-vanavondbezorgd

Het succes van Irene en Martin

Nederland is een broodland. Want wie ging er vroeger niet met bammetjes naar school? Of gewoon nog steeds aan het ontbijt of met de lunch? Eentje met pindakaas, kaas en hagelslag. Niets mis mee. Bij ons op kantoor wordt er ook gretig gebruikgemaakt van de supermarktbroden die we bestellen.

Maar de broden van Luscious Loaf, dat is andere koek.

Sinds 20 jaar maken bakker Martin Bootsman en Irene Bootsman heerlijke broden die ze vullen met speciale ingrediënten. Denk aan courgette, artisjok of vijgen. Dan krijg je geen standaard Waldkorn, maar handgemaakte exemplaren met namen als olijf-mozzarella, pesto-gorgonzola en chorizo brood.

Smaakmakers

Zinnenprikkelende broden noemt Irene ze. “Het zijn voornamelijk hartige broden voor mensen die iets speciaals op tafel willen zetten. We hebben ook een zoete variant die je goed in de ochtend kunt eten, maar de meeste mensen kopen ze voor een lekkere bedrijfslunch, een borrel of een barbecue. Het zijn smaakmakers voor op je borrelplank.”

Natuurlijk zijn de broden ook heel geschikt om gewoon voor jezelf te houden. “Je kunt ze goed invriezen en bewaren voor bij een soep of salade”, vertelt Irene. “Wij zeggen dan dat je sommige broden moet koesteren. Je bewaart ze en eet ze op als je er zin in hebt.”

“Dankzij onze webshop leerden wij onze klanten beter kennen”

Eten-bezorgen-webshop-same-day-delivery-vanavondbezorgd

Webshop opzetten

Door de coronacrisis is deze laatste afzetmarkt tijdelijk weggevallen. Gelukkig wist Irene al zo’n vier jaar geleden Martin te overtuigen om een webshop te starten. Hiervoor volgde Irene marketingcursussen en samen investeerden ze in een webshop die eind 2017 live ging.

“Het is zeker een uitdaging om een webshop te hebben, want we versturen niet even een jurkje. Het brood moet snel en goed worden bezorgd, want het moet vers aankomen. Daarnaast willen wij dat het voor onze klanten een beleving is om een brood te ontvangen.”

“Ging er op het begin iets mis met een online bestelling? Dan reden wij persoonlijk naar onze klanten. Dat is veel werk. Maar zeker ook leuk werk, waardoor je tegelijkertijd je klanten goed leert kennen. Daar hebben wij veel van geleerd en daardoor hebben we ook gekozen voor VanavondBezorgd. De service sluit goed aan bij het verwachtingspatroon van onze doelgroep.”

Nieuwe klanten aantrekken

Er zijn mensen die een webshop online zetten en vervolgens wachten op eventuele klanten. Maar zo werkt het niet, weet Irene. “Bij de livegang weet niemand dat je online verkoopt. Onze klanten op markten kregen bij een bestelling wel een informatiekaartje, maar als bedrijf heb je een grotere afzetmarkt nodig. Daarom ben ik met hulp van een coach gaan adverteren op social media. Zo leerde ik hoe je je bekendmaakt en hoe je je doelgroepen kunt optimaliseren. Ook dat vond ik weer leuk.”

“Ons CRM-systeem zit nu vol”

Same-day-delivery-kleine-webshop-vanavondbezorgd

Rijzende vraag

De eerste anderhalf jaar van de webshop was het verkoopkanaal vooral een serviceproduct. De verkochte aantallen waren nog laag, met vooral bekenden die bestelden. Sinds november 2019 draait de webshop goed en inmiddels is het zo druk dat het online adverteren is uitbesteed. Het CRM-systeem van Luscious Loaf loopt zelfs tegen de limieten aan.

Sinds het uitbreken van de coronapandemie heeft de webshop het drukker dan ooit. Irene: “We verstuurden eerst alleen op donderdag en vrijdag, maar sinds corona vier dagen per week. Dat had veel voeten in de aarde, want we moesten met een ander ritme gaan bakken. En onze vorige pakketbezorger deed twee dagen over de bezorging – dan houdt het voor ons op. We zaten met de handen in het haar. Wat nu?”

“Het ontvangen van ons ambachtelijke brood moet een beleving zijn”

Snelle avondbezorging

Bij de lancering van lusciousloaf.nl werkte Irene al enige tijd samen met Red je Pakketje. “Avondbezorging past voor ons namelijk perfect. Een klant kan bij ons tot 20:00 uur bestellen en dan bakken wij de broden de volgende ochtend. Nog diezelfde dag komen de broden bij de klant aan. Zo snel leveren is geweldig, ik raad het alle webshops aan.”

“Met VanavondBezorgd krijg je dezelfde goede service als de allergrootste webshops, dat is aantrekkelijk. Wij krijgen vaak van klanten te horen dat de bezorgers nette mensen zijn, dat is voor onze eigen uitstraling ook belangrijk. En natuurlijk gaat er weleens wat fout, want niemand is perfect. In de ene week gaan vijftig van de vijftig pakketten goed, de andere week zijn dat er 49. Dat kan natuurlijk gebeuren. Onder aan de streep is de service heel aantrekkelijk, ook financieel.”

Naast de snelle avondlevering is Irene erg gecharmeerd over de communicatie vanuit VanavondBezorgd. “Mijn klanten ontvangen een Track & Trace met een tijdvak waarin tot een half uur nauwkeurig staat hoe laat de bezorger er is. Dat is natuurlijk veel beter dan de hele dag thuis blijven voor een bezorging ‘ergens tussen 12:00 en 18:00 uur’. Klanten zijn daar heel enthousiast over en daarvan krijgen Martin en ik weer een boost.”

eten-bezorgen-vers-vanavondbezorgd

Tips voor ondernemers

Nu door de pandemie online bestellen nóg belangrijker is geworden, wil Irene wel wat tips geven voor ondernemers die een webshop willen starten.

“Je moet allereerst nadenken over hoe je gaat verzenden. Daar valt of staat je webshop mee. Want als je een slechte service biedt, dan bestellen mensen niet een tweede keer. En omgekeerd als het bezorgen goed gaat, bestellen ze sneller nog een keer. Begin ook niet overdreven groot met 100 artikelen, maar kijk naar populaire producten die je het makkelijkst kunt versturen.”

We hebben een mooi product en het wordt goed verzonden. Na aflevering krijg je een bevestiging dat het pakket met trots is afgeleverd. En dat is ook echt zo.

Ga jij net als Martin en Irene over op Same Day Delivery?

Een account aanmaken is heel eenvoudig. Ga nu aan de slag en laat je eerste pakketjes vanavond bij je klanten bezorgen.

Maak gratis een account aan

Andere artikelen lezen?

Misschien vind je een van de onderstaande blogs, whitepapers of ebooks ook interessant.

2020-10-21T15:19:25+02:00

Over de auteur:

Pieter Oranje is Marketing Manager bij VanavondBezorgd
Go to Top